Faglig indflyvning Lillerød børnehus

Vi arbejder ud fra den nye styrkede pædagogiske læreplan og tager udgangspunkt i børnenes perspektiv når vi planlægger vores pædagogiske aktiviteter. Vi arbejder med læringsmiljøer hele dagen og har fokus på børnenes deltagelsesmuligheder.

Vi vægter relationsarbejdet både barn/barn og barn/voksen højt. Vi er som voksne aktive i relationsarbejdet ved at sætte ord på deres følelser i forskellige situationer i løbet af hverdagen. Vi gør vores bedste for at sætte os i deres sted og guide barnet ud fra den barnets oplevelse i situationen.

Vi vægter forældresamarbejdet højt, og alle medarbejdere tager ansvar for god kontakt og samarbejde med forældrene. Vi arbejder ud fra Allerød Kommunes fælles grundlag, som arbejder ud fra den grundforudsætning, at forældre er de vigtigste aktører i deres børns liv.

Vi er en personalegruppe, som vægter faglig udvikling og medindflydelse på egen hverdag højt. Vi er et hus hvor der er god stemning, en åben og ærlig kommunikation samt en nærværende og respektfuld tilgang til hinanden.